
Επιλογής
Επιλογής
🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στο να παρουσιάσει τις ιδιότητες του Χρώματος ως οπτικού φαινομένου και τον τρόπο με τον οποίο επιδρά στην αντίληψη .Παράλληλα, στην εφαρμογή του Χρώματος στην μορφοποίηση εικαστικών συνθέσεων, αναφορικά με τα αισθητικά αποτελέσματα που δημιουργεί. Με την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων οι σπουδαστές/στριες θα είναι σε θέση να:
🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)
Θεωρητικές έννοιες: Θεωρία χρώματος, χρωματικοί κύκλοι, χρωματικό αστέρι, χρωματική σφαίρα, συμπληρωματικά χρώματα, χρώμα-φως-υφή, πραγματικότητα των χρωμάτων και χρωματικό αποτέλεσμα, αλληλεπίδραση, αρμονία, ισορροπία, συμμετρία, τονικότητα των χρωμάτων. Χρωματικές αρμονίες. Χρωματικές αντιθέσεις. Μετείκασμα-οπτική μείξη. Χρώμα και Σχέδιο. Χρώμα και Χώρος. Συναισθησία-Ηχόχρωμα. Χρωματικές συγχορδίες. Χρώμα και πολυαισθητηριακή αισθητική. Σημειολογία χρώματος. Η σπουδή του χρώματος σε καλλιτέχνες και κινήματα τέχνης. Ψηφιακά χρώματα
🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)
Επεξήγηση εργαστηριακών ωρών: Θα γίνεται παράλληλα με την θεωρία, με ασκήσεις χρώματος, συνθέσεις χρωμάτων, χρωματολόγια, χρωματικά θέματα που αφορούν την αισθητική του χώρου, του ενδύματος, της σκηνογραφίας. Οι εργασίες θα γίνονται ατομικά ή σε ομάδες, με ανάμειξη χρωστικών/ψηφιακή επεξεργασία/μακέτες/collage. Ως τελική εργασία θα γίνει παρουσίαση από εικαστικές προτάσεις ή project δημόσιας παρουσίασης ομαδικής εργασίας, τα οποία θα τεκμηριώνονται από σύντομη θεωρητική εργασία υποστήριξης
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική
🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης:
Διαμορφωτική αξιολόγηση (40%) που περιλαμβάνει:
1. Παρουσίαση ντοσιέ και Προσχεδίου της τελικής εργασίας, με κείμενο τεκμηρίωσης 300 λέξεων. 10%
2. Παρουσίαση ντοσιέ και καλλιτεχνικής εργασίας, με κείμενο τεκμηρίωσης 300 λέξεων. 10%
3. Πρόοδος: παρουσίαση ντοσιέ και της εξέλιξης του αρχικού Προσχεδίου, με κείμενο τεκμηρίωσης 300 λέξεων. 20%
Τελική αξιολόγηση (60%) που περιλαμβάνει: α) την τελική παρουσίαση σε ψηφιακή μορφή ή πλαστική μακέτα ή project στον χώρο. Η τελική παρουσίαση μπορεί να είναι και ομαδική, αλλά θα συνοδεύεται από ατομικό κείμενο τεκμηρίωσης 300 λέξεων που θα περιλαμβάνει επιρροές/ αναφορές σε καλλιτέχνες, βιβλιογραφία, εργογραφία καλλιτεχνών, και παρουσίαση του ντοσιέ.
Σημείωση: *Το ντοσιέ αφορά την προσωπική έρευνα που γίνεται από τους φοιτητές σε στάδια, από την αρχή του μαθήματος και μπορεί να περιέχει σκίτσα, φωτογραφίες, βίντεο, σημειώσεις-παρατηρήσεις, αναφορές σε καλλιτέχνες, κολλάζ, και γενικά σκαριφήματα-προσχέδια (με ημερομηνία), σε σχέση με την επεξεργασία της τελικής εργασίας. Επίσης όλες τις παρουσιάσεις (με ημερομηνία παρουσίασης) οι οποίες προηγούνται της τελικής εργασίας.
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία
Χρήση Τ.Π.Ε. κατά την επικοινωνία με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές.
Οπτικοακουστικά παραδείγματα, Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω του eClass με παροχή οπτικοακουστικού υλικού, συνδέσμων, φωτογραφιών, έξτρα βιβλιογραφίας και σχετιζόμενων πληροφοριών (εκθέσεις, πολιτιστικά ιδρύματα κ.α.)
🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]
Έξτρα Βιβλιογραφία